رفع لکه از روی مانتوشلوار اداری

1_ آب و مایع لباس شویی

برای پاک کردن لکه با این روش، لباس لکه‌دار را روی یک حوله یا یک تکه پارچه‌ی تمیز قرار دهید. کمی آب روی آن بریزید و سپس آن را با یک پارچه‌ی تمیز دیگر بپوشانید. چند قطره مایع لباسشویی به محل لکه اضافه کنید و بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند.
شست‌وشوی معمولی لباس را با داغ‌ترین دمای آبی که به پارچه آسیب نمی‌زند انجام بدهید.

2_ الکل

برای پاک کردن لکه جوهر دائمی می‌توانید از الکل پزشکی استفاده کنید. شاید محلول لکه را کاملا پاک نکند ،حتما دلیلی دارد که اسمش را جوهر دائمی گذاشته‌اند، اما به محو کردن آن کمک می‌کند.

3_ لاک پاک کن

این محلول قوی است و برای پاک کردن لکه‌های دائمی مناسب است، اما ممکن است پارچه را خراب کند. اول آن را روی یکی از لبه‌های داخلی یا محلی که دیده نمی‌شود امتحان کنید. اگر مشکلی نبود، محل لکه را پاک کنید.

4_ اسپری مو

بیشتر اسپری‌های مو حاوی الکل هستند که کمک می‌کند جوهر حل شود . سعی کنید اسپری حاوی بیشترین مقدار الکل را انتخاب کنید. معمولا ارزان‌ترین نوع این اسپری‌ها، بهترین گزینه برای هدف ما هستند. یک حوله‌ی تمیز زیر محل لکه قرار دهید و روی لکه را کاملا اسپری کنید.

5_ نمک

اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید قبل از اینکه لکه خشک شود به‌داد آن برسید، باید فوری سراغ نمکدان بروید. محل لکه را با نمک بپوشانید و با یک دستمال حوله‌ای خیس، به‌آرامی روی آن ضربه بزنید.

6_ نشاسته‌ی ذرت و سرکه

در این روش دو مرحله‌ای ابتدا از سرکه به‌تنهایی استفاده کنید و سپس سرکه را با نشاسته‌ی ذرت مخلوط کنید تا خمیری به‌دست آید. اول لکه را با سرکه خیس کنید. بعد با دو واحد سرکه و سه واحد نشاسته‌ی ذرت خمیری تهیه کنید و روی پارچه بمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.